• خانه
  • /
  • آموزش دوخت روتختی چهل تکه به صورت مرحله به مرحله
آموزش دوخت روتختی چهل تکه به صورت مرحله به مرحله
در ۱۳۹۶ دی ۱۴, ۱۱:۵۴

آموزش دوخت روتختی چهل تکه که از زیبایی خاصی برخوردار می باشد و به راحتی نیز تهیه می گردد برایتان به صورت بسیار آسان و مرحله به مرحله را آموزش می دهیم. برای دوخت این نوع روتختی به چند رنگ پارچه و مقداری پشم شیشه نیاز دارید. این روتختی را با کمک چرخ خیاطی می دوزیم پس بهتر است قبل از شروع چرخ خیاطی، نخ های مورد نیاز و همچنین قیچی و دیگر ابزار مورد نیاز را تهیه نمایید. در اولین اقدام باید تعدادی مربع یک اندازه از پارچه های مختلف داشته باشید. برای این کار پارچه ها را به طول ده سانتی متر برش بزنید و بعد از تا زدن مطابق تصویر زیر، اقدام به برش نمایید. برای این کار باید مربع های ۱۰ در ۱۰ زیادی داشته باشید.

دوخت روتختی

حال مربع ها را روی زمین در کنار یکدیگر بچینید تا به طرح و مدل دلخواه دست یابید. توجه داشته باشید که برای روتختی های چهل تکه انتخاب طرح کاملا سلیقه ایی است و شما می توانید مربع ها را به شکل های دلخواه در کنار یکدیگر قرار دهید.

 

حال یک لایه پارچه را انتخاب کنید و پشم شیشه را وسط آن قرار داده و سپس لایه دیگر پارچه را روی آن بگذارید و با استفاده از چرخ خیاطی شروع به دوخت نمایید. البته در صورتی که اتصال پارچه و پشم شیشه برایتان سخت است می توانید با استفاده از سوزن ته گرد آنها را به هم متصل نمایید و سپس اقدام به دوخت کنید.

 

 

 

 

بهتر است دوخت پارچه ها و پشم شیشه به صورت ضربدری باشد تا نتیجه کار رضایت بخش تر شود. تصاویر زیر نمونه صحیح دوخت و اتصال تکه های پارچه را برای دوخت روتختی نشان می دهند.

 

 

حال مربع های تکمیل شده را در کنار یکدیگر قرار دهید و آن مقدار پارچه را که اضافه تر از پشم شیشه است را به صورت عمودی نگه داشته و شروع به متصل کردن دو تکه پارچه نمایید.

 

 

سعی کنید تکه ها را به صورت ردیفی به یکدیگر متصل نمایید و این کار را تا انتها و تا زمانی که روتختی به سایز دلخواه برسد ادامه دهید.

 

دوخت روتختی

 

 

بعد از پایان کار از پارچه ایی نرم و مناسب به عنوان آستری استفاده نموده و مراحل آخر دوخت روتختی را انجام دهید. تصاویر زیر نمونه تکمیل شده روتختی را نشان می دهد این تصاویر می توانند الگویی برای دوخت روتختی شما باشند. توجه داشته باشید که با استفاده از آموزش دوخت روتختی که مطرح نمودیم می توانید اقدام به دوخت لحاف و همچنین انواع مدل کوسن و بالشت نیز نمایید و از این طریق ست زیبایی بسازید.

 

 

امیدواریم آموزش دوخت روتختی برای شما نیز مفید بوده باشد و با استفاده از این آموزش اقدام به دوخت انواع روتختی و لحاف های زیبا و جذاب نمایید. همچنین می توانید با کلیلک بر روی آموزش خیاطی و مراجعه به این بخش از دیگر آموزش های ارائه شده در این زمینه نهایت استفاده را ببرید.

 

بدون نظر


لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *