• خانه
  • /
  • انتخاب روتختی مناسب با این نکات کلیدی!
انتخاب روتختی مناسب با این نکات کلیدی!
در ۱۳۹۶ دی ۱۰, ۱۱:۵۳

۱) همراه با انتخاب یک تخت خواب راحت، انتخاب روتختی و ملافه مناسب نیز در بهداشت و آرامش خواب تاثیری به سزا دارد. روتختی زیبا اگرچه در زیبایی دکور اتاق خواب نقش به سزایی ایفا می کند، اما موقع خرید نباید فقط به این نکته توجه کرد. کیفیت و مقاومت روتختی نکته‌ مهمی است که حتما باید آن را در نظر گرفت. انتخاب ملافه نرم و مناسب به راحتی و آرامشتان کمک می‌کند.

۲) در هنگام انتخاب روتختی و ملافه حتما از سایز تشک‌هایتان به طور کامل اطلاع داشته باشید. گاها پیش می‌آید که تشک‌ها دراندازه‌های استاندارد نمی باشند. (مانند تشک‌هایی که برای تخت‌هایی که سفارش داده‌ شده‌ می‌سازند.) بهتر است اندازه‌های تشک را خودتان با متر در بیاورید و روتختی را بر اساس اندازه‌های تشک سفارش دهید.

۳) تعداد تارها در هر سانتی‌متر‌مربع، نمایانگر نوع و کیفیت پارچه‌ ملافه و روتختی است. معمولا روتختی‌هایی که تعداد تار و پودهایشان در هر سانتی‌مترمربع زیاد می باشد (بیشتر از ۲۵۰ عدد تار در هر سانتی‌متر مربع ) نرم‌تر، لطیف‌تر و با دوام‌ترند. روتختی‌هایی که کمتر از۲۰۰ تار در هر سانتی‌مترمربع دارند برای استفاده روزمره چندان مناسب نمی باشند؛ چرا که دوام زیادی نخواهند داشت.

۴) این روزها استفاده از روتختی‌های کتان رایج تر شده. استفاده از روتختی‌های کتانی که یک در میان با تارهای فلانل ادغام شده است معمولا با سلیقه ما ایرانی‌ها بیشتر جور در می‌آید؛ ‌ضمن اینکه این مدل پارچه‌ها نرم‌تر نیز هستند.

۵) برای تزیین تخت خواب پیشنهاد می‌شود بهترین روتختی (و ترجیحا از نوع مرغوب) را انتخاب کنید؛ چرا که سهم عمده‌ای از زیبایی اتاق خواب به رنگ و نوع روتختی وابسته است. مثلا ابریشم و ساتن به دلیل نرم و براق بودنشان زیبایی خیره‌کننده‌ای دارند و علاوه بر مجلل بودنشان بسیار نرم و راحت هم هستند.

۶) روتختی‌ای را انتخاب کنید که به لحاظ رنگ و نما با کل اتاق خوابتان هماهنگی داشته‌باشد و یا اینکه به اتاق خوابتان رنگ، حجم و عمق بدهد. اگر عادت دارید که در هر فصل سال، نمای اتاقتان را با رو تختی تغییر بدهید، بهتر است بدانید که در فصول سرد (زمستان و پاییز) استفاده از رنگ‌های تیره (مانند زرشکی و سورمه‌ای) مناسب‌تر است و در فصول گرم سال (تابستان و بهار) استفاده از رنگ‌های روشن و کمرنگ بهتر می باشد.

منبع:salamat

بدون نظر


لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *