• خانه
  • /
  • آموزش دوخت ملحفه کشدار برای تشک
آموزش دوخت ملحفه کشدار برای تشک
در ۱۳۹۶ دی ۱۸, ۰۶:۳۷

پارچه های ملحفه ای در طرح و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارند. شاید برایتان پیش آمده باشد که پارچه ملحفه ای را خریده باشید و بخواهید آن را بدوزید در اینجا به آموزش دوخت ملحفه کشدار می پردازیم.
بسیاری از خانم ها علاقه دارند تا پارچه ملحفه ای تشک ها و خوشخواب های خانه خود را خودشان بدوزند. در اینجا به شما یاد میدهیم که چطور این کار را انجام دهید بدون اینکه دانش خیاطی داشته باشید.

آموزش دوخت ملحفه 

  1. ابعاد خوشخواب ها معمولا در اندازه ۲۰۰*۱۵۶*۱۸ سانتی متر است. عرض پارچه های ملحفه ای هم معمولا سه متر می باشد. پس کافی است پارچه ملحفه ای به طول سه متر تهیه کنید.
  2. می خواهیم ۲۵ سانتی متر از پارچه به زیر تشک برود و از آنجایی که طول تشک ۲ متر است و ارتفاع آن ۱۸ سانتی متر؛ نیاز به ۲۸۶ سانتی متر در طول پارچه دارید ۱۸+۱۸+۲۵+۲۵+۲۰۰=۲۸۶ عرض این مستطیل ۲۴۲ سانتی متر است.
  3. پارچه را بر روی زمین پهن کنید و مطابق شکل زیر مربع ها را از گوشه پارچه برش بزنید.
  4. سپس خطوط رنگی را به یکدیگر بدوزید.
  5. دور تا دور ملحفه را بدوزید به طوری که یک کش را بتوانید داخل آن قرار دهید.
  6. سپس کشی به طول دو متر را از آن عبور دهید.
  7. ملحفه تان آماده است و می توانید آن را بر روی تشک خود بکشید.

دوخت ملحفه

نکته آخر

شما می توانید برای سایر تشک های خانه تان به همین شکل ملحفه بدوزید و استفاده کنید. البته دوختن رو بالشتی با پارچه های ملحفه ای به همین سادگی است و شما در دوخت هر کدارم از این دو می توانید از روبان هایی به عنوان مغزی در میان درزها استفاده کنید و زیبایی ملحفه خود را بیشتر کنید. و نکته آخر آنکه هنگام خرید پارچه برای دوخت ملحفه حتما به عرض پارچه دقت کنید.

بدون نظر


لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *