• خانه
  • /
  • تزیین کوسن های منزلتان با روشی آسان و خاص انجام دهید!
تزیین کوسن های منزلتان با روشی آسان و خاص انجام دهید!
در ۱۳۹۶ دی ۲۳, ۰۶:۰۳

درصورتی که تمایل دارید دکوراسیون اتاق خوابتان را تغییر دهید، اما زمان و هزینه کافی برای اجرای مدل مورد نظرتان را ندارید ، اصلا نگران نباشید . با روش های ساده ی زیر می توانید مدل دلخواه برای تزیین کوسن های منزلتان را عوض کنید.

تزیین تخت خواب با کوسن های مخملی
با کوسن های مخملی و لحاف پشمی و نرم می توانیم برای آراستن تخت خواب استفاده کنیم. با هنر و طرز عمل جدید می توانیم در پوشش پنجره ، دیوار ، لوازم و … را از شکل قدیمی شان خارج سازیم. 

آموزش درست کردن گل کوسن
وسایلی که مورد نیاز است: 
_ بشقاب
_ پارچه پشمی
_ گچ یا صابون خیاطی
_ یک نوع آلت تراشنده و یا برنده برای سوراخ کردن و یا بریدن قسمت زیر بشقاب
_ نخ و سوزن

مرحله اول برای تریین کوسن: الگو برداری
برای رسم کردن دایره ای بر روی قسمتی از پارچه ی پشمی از یک بشقاب استفاده می کنیم.

مرحله دوم برای تزیین کوسن : کشیدن برش گل کوسن
در ابتدا با صابون خیاطی (گچ) از لبه ی بیرون پارچه به اندازه ی ۲ سانتی متر به شکل مارپیچ یا حلزونی دایره ای را ترسیم می کنیم.

مرحله سوم برای تزیین کوسن : برش گل کوسن
شکل زیر بشقاب را با برش جدا می کنیم. بوسیله آلت چرخنده یا کاتر (نوعی آلت برنده ) مانند شکل برش باید موازی با طول خط ایجاد شده بر روی پارچه پشمی باشد. احتیاط کنید! کاتر برنده و تیز است.

مرحله چهارم: پس از اتمام برش گل
زمانی که مرحله ی قبل را به پایان رساندید باید الگویتان با شکل زیر مطابقت داشته باشد. هنگام برش گل کوسن به مرکز دایره دقت داشته باشید و این مرکز را با احتیاط برید زیرا این نقطه اهمیت زیادی در مراحل ساخت گل سرخ دارد.

مرحله پنجم: درست کردن گل
برای اینکه گل رز درست کنید، ابتدا از مرکز دایره به صورت مارپیچ و به سمت بالا پارچه بریده شده را تا کنید و چین دهید. برای این کار از سر انگشتان دست تان کمک بگیرید.

مرحله ششم: دوختن گل
چند کوک ساده در لبه پارچه بزنید و یک نخ را از این کوک های رد کنید به طوری که وقتی این نخ را می کشید ، چین های گل باید بر روی یکدیگر قرار بگیرند . نخ را آنفدر بکشید که پارچه بریده شده کاملا به شکل گل در بیاید.

مرحله هفتم:  درست کردن تعداد زیادی گل
برای تزیین کوسن اتاق خواب به تعداد گل های بیشتری احتیاج داریم. پس مرحله ی یک تا پنج را که توضیح داده شد دوباره به همین شیوه تکرار کنید؛ تا یک گل سرخ دیگر داشته باشید .

مرحله هشتم: تزیین ساقه و برگ
برای تزیین ساقه و برگ های گل رز، یک رشته مهره چوبی کوچک همانند شکل برداشته و در کنار گل رز و بر روی کوسن قرار بدهید . اگر تمایل دارید کوسن تان جلوه ی خاصی پیدا کند ، به جای استفاده از مهره چوبی برای تزیین ساقه می توانید از مهره های مرواریدی ریز استفاده کنید .

تزیین کوسن

نتیجه تزیین کوسن تان همانند شکل زیر یک طرح زیبا و خاص می شود…

 

 

بدون نظر


لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *